Langkau ke kandungan utama

Catatan

Tunjukkan catatan dari November, 2010

Lebuhraya

Maaf kalau lama tak berkarang,
Kali ni saya akan tulis mengenai highway, saya banyak dengar komplen pasal signboard kita yang dikatakan teruk, destinasi ke kiri tapi anak panah ke kanan, atau mula2 anak panah ada pastu hilang...... Baik, di sini satu tips saya nak bagi kalau kita berkenderaan dan menggunakan signboard untuk mencari arah....... Cth; Saya dalam perjalanan ke bandar A, Mula2 dkt signboard ada tulis bandar A masuk ke kiri, selepas saya masuk ke kiri, signboard di depannya dah x tulis bandar A, dia tulis bandar B xxkm, bandar C xxkm , dll... kita pening kepala... apa nak buat?? gunakan tips di bawah :-
SELAGI DESTINASI ANDA TIDAK TERCATAT DI SIGNBOARD, TERUSKAN PERJALANAN SAMPAI JUMPA..... KALAU DAH SAMPAI HUJUNG JALAN X JUMPA JUGAK, TANYA KAT WARGA TEMPATAN..... hehehe...
Dalam post saya kali ni, saya akan bagi cara nak baca signboard highway dan jalanraya :-



Anda mesti pernah tengok signboard ni kat jalanraya kan? Tau baca? Biasanya, kalau korang dah faham macamana cara nak…